Potwór, czyli 745 USDM

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Parę małych apdejtów.

Jak się okazało, brakująca wtyczka to standard w Volvo od początku lat 90tych, używana praktycznie do wszystkiego. Jak się okazało - znalazłem w niekompletnej wiązce klimatyzacji w 940:
Obrazek

Trochę pracy i powstało to:
Obrazek

Ponieważ żadna z wtyczek nie była oryginalnie przeznaczona do pracy w instalacji audio, kolory kabli są zupełnie losowe - stąd też "prawilne" osłonki termokurczliwe, żeby chociaż minimum porządku zachować. Testów jeszcze nie było, bo muszę przepiąć wszystkie głośniki na oryginalne wiązki, a to wiąże się z demontażem całego wyposażenia drzwi.

Co jeszcze? Boczek udało się doprowadzić do takiego stanu:
Obrazek

Dokupiłem już ładne kieszenie, ale sam boczek wymaga interwencji... więc liczę, że znajdzie się coś na jego podmianę :) A kieszenie przyjechały w bagażniku tego oto dawcy silnika:
Obrazek

Sedan szesnastka, niestety bardzo mocno zmęczony z zewnątrz. Ratować nie ma czego, ale tajle się nadadzą :)
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

To robimy apdejt boczkowy.

Boczek był brudny, miał wyrwaną kieszeń, a do tego był bardzo silnie wygięty w miejscu, gdzie łapie się za drzwi - ramka/rączka była połamana i nie trzymała go w kupie:
Obrazek

Dodatkowo, od strony lampki brakowało sporego kawałka materiału:
Obrazek
Obrazek

Żeby było tego mało, przy demontażu połamał się wywietrznik. Postanowiłem więc ogarnąć sobie lakier do malowania plastików. Niestety, nie znalazłem niczego od ręki i skończyło się mieszalnią:
Obrazek

Oprócz dwóch dużych szprejów, dostałem też końcówkę zrobionego koloru w kubeczku - postanowiłem wykorzystać go do ratowania tyłu boczka. Brakowało tylko materiału. Przypadkiem wpadł mi w ręce jakiś materiałowy poster...
Obrazek

Poster okazał się całkiem ładnie układać:
Obrazek

Po pomalowaniu wyszło tak - widać, że kolor jest minimalnie inny. Póki co nie chce mi się całości malować, więc będzie tak:
Obrazek

Pozostała kwestia skompletowania plastików. Rączka była cała połamana, zarówno góra, jak i dół. W sprawie góry napisałem już do wszystkich możliwych dostawców i czekam na odpowiedź. Miałem jednak dość dobrego dawcę na dół:
Obrazek

Z kolei wywietrznik zdjąłem z granatowego boczka z 940. Sam boczek jest w stanie mizernym, ale wywietrznik był okej:
Obrazek
Obrazek

Odrobina pracy i mamy coś takiego - dla porównania obok leżą szczątki oryginalnego elementu:
Obrazek

Zostało jeszcze potraktować wygiętą okolicę ramki opalarką, wyprać ozdobną wkładkę nad rączką, przykręcić kieszenie od @saabauto i można montować. Wyszło tak - niestety, rączka z 940, którą miałem pod ręką nie nadaje się do niczego:
Obrazek

Przypominam, że poprzednio wyglądało tak - według mnie poprawa jest spora!
Obrazek

Z kolei podklejana krawędź nie rzuca się aż tak strasznie w oczy. Jeśli nie uda się dostać ładniejszego boczka, to pewnie kiedyś pomaluję całe:
Obrazek

W kolejce czeka już druga strona...
Obrazek
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Wygląda o wiele lepiej !
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mała nowość. Ogarnąłem dywaniki z czarnego wnętrza, ale okazało się, że są bardziej szare, niż czarne. AutoGlym pomógł:
Obrazek

Teraz zostaje wyprać i pomalować kolejne, a potem wypruć całe auto i założyć te. Jeszcze dobrać komplet czarnych wkładek w boczki, żeby auto miało "akcent".

Mam też fajną, czarną podsufitkę do kombi, którą mógłbym założyć... ale to jeszcze zobaczymy.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Coś się powolutku robi, czasu nie mam prawie wcale, ale wysokie temperatury i (już nie) brak deszczu pozwalają na zabawę malarską.
Napisałem do Drakena celem zakupu rączek. Udało się dobrać PP górę, LT całość i PT dół. Brakowało LP góry, PP dołu (może da się uratować stary) i PT góry. LP nie mam w domu żadnego, poza czarnymi, a te są warte najwięcej - zamówiłem więc fabrycznie nowe... czerwone. W kwestii PT góry postanowiłem jednak wykorzystać lokalne zapasy i wybrałem kilka niebieskich elementów...
Obrazek

Pozostało je ładnie odczyścić, wybrać końcówki listew, które chcę pomalować i wyciąć otwór pod przełącznik szyby:
Obrazek
Obrazek

Malowane na spokojnie, kilka warstw z daleka i...
Obrazek
Obrazek

Muszę sprawdzić, czego kolejnego mi brakuje. Chyba korytko PP dół, co oznacza zabawę z boczkiem PP.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Fajne Auto, fajnie, że masz się gdzie z tym bawić i trzymać graty.
Ja się modlę, żeby mi komisja sąsiedzka do mojego blokowego składziku nie zawitała :lol:
Po sąsiedzku oczywiście :mrgreen:
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Z racji nadgodzin mam mało czasu na grzebanie w aucie, ale coś tam się udało zrobić.

Samochód miał bardzo mocno zdewastowany airbox - połamana pokrywa, pęknięcia w podstawie, brak gum, zardzewiałe zameczki...
Obrazek

Postanowiłem temat ogarnąć - z garaży wyjęty został airbox-dawca, który trafił do wanny:
Obrazek

Niestety okazało się, że podstawa, choć niepopękana, wcale nie ma ładniejszych zapięć. Klapa była cała, ale zapięcia też były słabe. Odmalowałem je lakierem strukturalnym:
Obrazek

Wykorzystałem starą podstawę, założyłem nowy filtr powietrza - stary niby nie wyglądał źle, ale był trochę pouszkadzany na bokach.
Obrazek

Pokrywa po umyciu wyszła całkiem fajna.
Obrazek

Następny w kolejce jest dolny panel spod deski:
Obrazek
Obrazek

Walczyłęm też z instalacją i póki co wygląda to tak:
--> wszystkie głośniki sprawne;
--> oryginalna instalacja sprawna;
--> co nie działa? Balans nigdy nie wycisza tylnych głośników, tzn. pokrętło balansu działa tak, że w położeniach skrajnych OBA są cichsze.

Teraz pytanie... radio to CR802. Tak powinno być, czy coś jest nie tak? Źle zrobiłem przejściówkę? Ale to nie miałoby sensu za bardzo...
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Nie pomerdałeś masy z minusami głośników? Przymierzyłeś to radio do jakiegoś innego wozu? Tak będzie najszybciej sprawdzić czy wina jest w wiązce, czy w samym urządzeniu.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Problem z innymi wozami jest taki, że wszystko mam z innymi instalacjami. Może jeszcze we wrastającym 940 turbo byłoby podobnie, ale nie jestem na 100% pewien - tam będzie raczej instalacja pod radia z serii CT.

A jeśli idzie o pomyłkę w kablach, to w tej wtyczce minusa nie powinno być:

Obrazek

Jedna para pinów w instalacji wzbudza lewy, druga prawy głośnik, zakładam więc, że sama instalacja jest okej...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Potwór, czyli 745 USDM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Przy okazji montażu SR-701 rozpisałem kostkę w moim 940, razem z kolorami kabelków. To może pomóć, chociaż mogą być tu grane jeszcze jakieś różnice rocznikowe. U mnie nie było w ogóle tematu tej małej wtyczki której szukałeś, transfer dźwięku na tylne głośniki był rozegrany w wiązce pod deską rozdzielczą.

Obrazek

Jak widać, jest to kompletnie inny układ, no bo po co robić jakiś ustandaryzowany system połączeń, nie jesteśmy Niemcami żeby się trzymać jakichś norm.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ