Witam
Mam na imię Tomasz i jestem nowym użytkownikiem forum. Z przyczyn technicznych mojej 240 zostałem zmuszony na wcześniejszą rejestracją bez jakichkolwiek ciekawych zdjęć i zapoznania się ze wszystkimi ale to jeszcze mam nadzieję nadrobić
Ale wracając do tematu..
Posiadam Volvo 240 GL z 1989r. Silnik b230f zmieniłem na b230fk od volvo 940.
Silnik odpaliłem na komputerze oryginalnym kod 561 i pomarańczowych wtryskach od f-ki. Po przekładce samochód jeździł, lecz po przejechaniu ok 70 km pojawił się problem.
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Po zdjęciu listwy wszystkie cztery wtryski lały jak ze strzykawki.
Wywnioskowałem spalony komputer mam drugi z oznaczeniem 561 i 984 od 940 lecz na żadnym samochód nie steruje wtryskami (wcześniej lało teraz zero reakcji). Pompka nabija ciśnienie, iskra jest, tylko wtryski się nie otwierają, a próbowałem już na wszystkich, które mam czyli zielone od fk i pomarańczowe od 850.
Ktoś jest w stanie coś doradzić? Z góry dzięki
Pozdrawiam Tomasz
Volvo b230fk leją wtryski
Re: Volvo b230fk leją wtryski
czesc Sino,
moim skromnym zdaniem trzeba na poczatek ustalic:
1. FK na ECU z F (-561) i wtrskach z F (0 280 150 762 ) nie pojedzie ( za mala dawka, inne mapy etc)
2. Jak wkladasz ECU z turbo ( np -984 - bardzo dobre! ) to musisz wstawic wtryski niskoohmowe
z turbo (np 0 280 150 804 - zielone ) w zestawie z tzw. resistor pack'eim , czyli 4 oporniki w paczce.
Jezeli nie masz resistor pack'a to mozesz zalozyc inne wysokoohmowe wtryski ( np 0 280 155 830 lub
0 280 155 968 ) Inaczej usmazysz ECU
3. ECU z turbo wymaga rowniez EZK z turbo - inaczej nie pojedzie
daj znac co i jak.
sambo
moim skromnym zdaniem trzeba na poczatek ustalic:
1. FK na ECU z F (-561) i wtrskach z F (0 280 150 762 ) nie pojedzie ( za mala dawka, inne mapy etc)
2. Jak wkladasz ECU z turbo ( np -984 - bardzo dobre! ) to musisz wstawic wtryski niskoohmowe
z turbo (np 0 280 150 804 - zielone ) w zestawie z tzw. resistor pack'eim , czyli 4 oporniki w paczce.
Jezeli nie masz resistor pack'a to mozesz zalozyc inne wysokoohmowe wtryski ( np 0 280 155 830 lub
0 280 155 968 ) Inaczej usmazysz ECU
3. ECU z turbo wymaga rowniez EZK z turbo - inaczej nie pojedzie
daj znac co i jak.
sambo
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
Dzięki za szybką odpowiedź.
ale jednak przez chwilę jeździł
EZK który mam od turbo ma oznaczenie - 0 227 400 148
moje wtryski od f - 0 280 150 830
natomiast wtryski od 850 - 0 280 150 785
sambo pisze:1. FK na ECU z F (-561) i wtrskach z F (0 280 150 762 ) nie pojedzie ( za mala dawka, inne mapy etc)
ale jednak przez chwilę jeździł
Mam wtryski od 850 2.0 Turbo - pojadę zaraz sprawdzić jaki mają symbol.sambo pisze:inne wysokoohmowe wtryski
Jak to można sprawdzić? czy już nie jest po fakcie?sambo pisze:Inaczej usmazysz ECU
EZK który mam od turbo ma oznaczenie - 0 227 400 148
moje wtryski od f - 0 280 150 830
natomiast wtryski od 850 - 0 280 150 785
Ostatnio zmieniony 19 maja 2015, 14:30 przez Sino, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
Sino pisze:Dzięki za szybką odpowiedź.
sambo pisze:1. FK na ECU z F (-561) i wtrskach z F (0 280 150 762 ) nie pojedzie ( za mala dawka, inne mapy etc)
ale jednak przez chwilę jeździł
..przy czym kluczowe jest tu stwierdzenie " przez chwile"
napisz prosze dokladnie jaki masz teraz set up i bedziemy myslec. LH2.4 jest proste jak konstrukcja cepa
sambo.
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
Włożyłem komputer 984, Ezk od turbo teraz jest jeszcze kwestia czy wtryski które mam od 850 się nadają?
aa i wtryski od fk mają oznaczenie 0 280 150 804.
Jeśli nie to czy po chłopsku wytłumaczysz mi gdzie dokładnie mam wpiąć tego resistor pack'a.
Robiłem test wtrysków i wszystkie na teście pracują prawidłowo, a gdy przychodzi do kręcenia rozrusznikiem nic. czujnik położenia wału ma coś z tym wspólnego?
aa i wtryski od fk mają oznaczenie 0 280 150 804.
Jeśli nie to czy po chłopsku wytłumaczysz mi gdzie dokładnie mam wpiąć tego resistor pack'a.
Robiłem test wtrysków i wszystkie na teście pracują prawidłowo, a gdy przychodzi do kręcenia rozrusznikiem nic. czujnik położenia wału ma coś z tym wspólnego?
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
wtryski 0 280 150 785 sa wysokoohmowe .
jezeli kreciles ecu 984 z zielonymi niskoohmowymi bez resistor pack' a to jest szasa , ze uszkodziles ECU.
sygnal z czujnika polozenia walu jest niezbedny aby ecu wysterowalo wtryski. jezeli masz na podmiane to
sprobuj podmienic.
ale nam sie " hot line " zrobil
jezeli kreciles ecu 984 z zielonymi niskoohmowymi bez resistor pack' a to jest szasa , ze uszkodziles ECU.
sygnal z czujnika polozenia walu jest niezbedny aby ecu wysterowalo wtryski. jezeli masz na podmiane to
sprobuj podmienic.
ale nam sie " hot line " zrobil
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
bo już spać po nocach nie mogę co tu jest nie tak
no to pięknie a nie mam 3 kompa na podmiankę.. znaczy mam ale prawdopodobnie ma immobiliser
bo wszystko jest podłączone tak jak pisałeś wyżej.
już go podmieniałem i w ogóle przestały lać.. lecz zbyt pięknie nie wyglądał ale przerwany nie był może zamówię nowy podobno będę mógł go zwrócić jeśli okaże się, że to nie to. ale znowu kolejny dzień zwłoki
no to pięknie a nie mam 3 kompa na podmiankę.. znaczy mam ale prawdopodobnie ma immobiliser
bo wszystko jest podłączone tak jak pisałeś wyżej.
już go podmieniałem i w ogóle przestały lać.. lecz zbyt pięknie nie wyglądał ale przerwany nie był może zamówię nowy podobno będę mógł go zwrócić jeśli okaże się, że to nie to. ale znowu kolejny dzień zwłoki
0 x
Re: Volvo b230fk leją wtryski
Wymiana czujnika położenia wału nic nie dała..
Sprawdzałem impuls na kostkach wtryskiwaczy i na obu jest stały plus nawet przy kręceniu rozrusznikiem..
Co jeszcze może odpowiadać za sterowanie wtryskami? Bo nie chce mi się wierzyć, że to wina komputera..
Sprawdzałem impuls na kostkach wtryskiwaczy i na obu jest stały plus nawet przy kręceniu rozrusznikiem..
Co jeszcze może odpowiadać za sterowanie wtryskami? Bo nie chce mi się wierzyć, że to wina komputera..
0 x