144 1973 Francesca

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Od dłuższego czasu chodził za mną sedan. 240 mam od 6 lat, od roku prawie 940 po Sambo - oba kombi. Myślałem o 242, potem na tapet wziąłem 142. Finalnie, jako że powiększa mi się rodzina, 144 też weszło w krąg zainteresowań. Pewnie niektórzy z was kojarzą ten wóz z ogłoszeń - pojawił się jako włoszka bez rdzy w czerwcu. Cena na początku z kosmosu, z czasem spadła do ziemskich poziomów. Wracając przez Warszawę ze Zjazdu obejrzałem go, przejechałem się i zdecydowałem się w ciągu na zakup. Przy zakupie obejrzałem go bardzo dokładnie (zrywanie podłogi przy sprzedającym to jest to), znalazłszy rdzę (miało jej nie być, w co od początku nie wierzyłem) zbiłem cenę i od 17 września jestem właścicielem 144 z 1973 roku. Silnik B20A, skrzynia M40, przebieg 110k - realnie więcej, odległościomierz nie działa. Strzelam w okolice 120-130.
IMG_2373_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2373_Easy-Resize.com.jpg (436.85 KiB) Przejrzano 640 razy
Auto pochodzi z Włoch, gdzie datą pierwszej rejestracji jest 11.11.1980 - dziwna sprawa, zważywszy że fura jest z 1973. Auto zostało zarejestrowane w miejscowości Vicenza pod numerem rejestracyjnym VI 467733 i tych okolicach spędziło całe życie. W międzyczasie, gdzieś we Włoszech zostało odmalowane całe, także lakier nie jest oryginalny - przynajmniej z zewnątrz. Rdzy było jeszcze mniej, niż w 142 Wojtka - nadkola zdrowe, progi zdrowe, podłoga dzwon. Auto może i było odmalowane, ale nigdy nie ruszane blacharsko. Rdza była tylko pod lampami tył, klasycznie podszybie oraz z obu stron na kilku cm w wannach na rantach - jak na ten wiek to zdrowe auto. Wojtek, czyli Voglt bardzo kibicował mi od początku, służył cennymi radami oraz opiniami przed zakupem i po nim - jestem mu za to bardzo wdzięczny. Lepszego eksperta od serii 100 nie znam.
IMG_2366_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2366_Easy-Resize.com.jpg (472.05 KiB) Przejrzano 640 razy
IMG_2363_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2363_Easy-Resize.com.jpg (460.81 KiB) Przejrzano 640 razy
IMG_2362_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2362_Easy-Resize.com.jpg (472.04 KiB) Przejrzano 640 razy
Co jest do zrobienia - blacharka (już zrobiona, w kolejnym poście zdjęcia), lakierowanie po blacharce, potem regulacja silnika, zmiana gum w zawieszeniu i przede wszystkim wnętrze - jest bardzo zmęczone od słońca - pęknięta fest deska, fotel kierowcy z paskudnym pęknięciem czy "spłynięty" plastik słupka B. Z zewnątrz przede wszystkim zgarniacze szyb, uszczelki fletnerek oraz kilka innych pierdół - tak to cała galanteria, listewki, spinki i ozdobniki są w komplecie. Muszę dołożyć też pasy z tyłu - pod fotelik dla córki.
IMG_2117_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2117_Easy-Resize.com.jpg (483.16 KiB) Przejrzano 640 razy
Auto ma w sobie to coś - blacharz wrzucił mnie po 1,5 tygodnia od zapytania w pierwszy zwolniony przez innego klienta termin, lakiernik tak samo - każdy zachwycony tym samochodem. Ma dyskretny urok, taki zalotny uśmiech bije z tego granatowego wozu - stąd też piękne włoskie imię Francesca, którym zdecydowałem się ją nazwać.
IMG_2371_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2371_Easy-Resize.com.jpg (451.44 KiB) Przejrzano 640 razy
Zdjęcia zrobił niezawodny JoeM.
6 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jest to bardzo ładny wóz. Mówię to, mimo że to sedan ;)
Nie będę pisał że chciałbym się przejechać przy najbliższej okazji, bo to wiadomo.
Miło, że spełniłeś marzenie!
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Fajny wóz.
Widziałem na żywo ale propozycji przejażdżki nie otrzymałem...
Z profilu wygląda zupełnie jak XC144 :twisted:
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

dom?n pisze:Jest to bardzo ładny wóz. Mówię to, mimo że to sedan ;)
Nie będę pisał że chciałbym się przejechać przy najbliższej okazji, bo to wiadomo.
Miło, że spełniłeś marzenie!
Też tak myślę, szczególnie że 1973 to mój ulubiony rocznik - polift, poliftowa deska w środku ale jeszcze małe zderzaki z miejscem na rejestracje na zderzaku - lepiej być nie może.
Jeśli malowanie jakoś w terminie się zrobi, to przed zimą może jeszcze zdążysz ;)
1 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

jinx pisze:
dom?n pisze:Jest to bardzo ładny wóz. Mówię to, mimo że to sedan ;)
Nie będę pisał że chciałbym się przejechać przy najbliższej okazji, bo to wiadomo.
Miło, że spełniłeś marzenie!
Też tak myślę, szczególnie że 1973 to mój ulubiony rocznik - polift, poliftowa deska w środku ale jeszcze małe zderzaki z miejscem na rejestracje na zderzaku - lepiej być nie może.
Jeśli malowanie jakoś w terminie się zrobi, to przed zimą może jeszcze zdążysz ;)
Właściciel wczesnego 24X też może mieć takie uwagi. Pierwsze roczniki mają też wiele wspólnego a zawieszenie i niektóre tematy nieco nowocześniejsze w dalej kanciastej i przestarzałej obudowie :shock:
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Maciek4530 pisze: Właściciel wczesnego 24X też może mieć takie uwagi. Pierwsze roczniki mają też wiele wspólnego a zawieszenie i niektóre tematy nieco nowocześniejsze w dalej kanciastej i przestarzałej obudowie :shock:
14x z 1974 to w sumie jest od grodzi w tył i poza detalami na desce już 24x. Wlew pod klapką, zbiornik przesunięty w głąb auta nie robi już jako podłoga bagażnika, trochę inne nawiewy i tyle. No i ręczny po środku, nie z boku.
Na ipd ładnie jest opisane, że jak chce się nowe sprężyny tył, to najlepiej założyć od 240 razem z mocowaniami - pasują plug and play.
1 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Z poprzedniego życia we Włoszech - już wiem skąd tyle dziur na tylnym pasie ;)
IMG_2843.jpeg
IMG_2843.jpeg (143.19 KiB) Przejrzano 427 razy
IMG_2844.jpeg
IMG_2844.jpeg (152.92 KiB) Przejrzano 427 razy
5 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Prace lakiernicze trwają, tymczasem podrzucę listę i kilka zdjęć co w ogóle musiało być zrobione:
1. Podszybie - klasyk wszech czasów w 140. Na szczęście było tylko lekko dziabnięte. Spinki do listew oryginalne, ostatnie w europie wykupił Voglt do Pomarańczy, więc fartem kompletnym znalazłem kogoś kto dorobił kilkaset sztuk z nierdzewki i kupiłem dwa zestawy
PCAT9981.JPG
PCAT9981.JPG (289.04 KiB) Przejrzano 243 razy
2. Lampy tył i bagażnik - ogólnie to pod oboma lampami na łączeniu początki zarazy, poza tym na zgrzewach wanien i błotników też kilka parchów - ale cała reszta zdrowa
IMG_2406.JPG
IMG_2406.JPG (409.55 KiB) Przejrzano 243 razy
IMG_2121.JPG
IMG_2121.JPG (370.42 KiB) Przejrzano 243 razy
IMG_2036.JPG
IMG_2036.JPG (263.19 KiB) Przejrzano 243 razy
3. Dziura po antenie - jakiś makaron wstawił antenę w stronę koła zapasowego - które leżąc na swoim miejscu doginało antenę i blachę... Zaspawamy to, a antenę się kiedyś da na błotnik z przodu i tyle.
IMG_2038.JPG
IMG_2038.JPG (203.84 KiB) Przejrzano 243 razy
4. Nogi kierowcy - przez prawdopodobnie nieszczelną przednią szybę (była drugi raz wklejana kiedyś już, ale oryginalna nadal) i nieszczelną linkę od maski lała się woda w nogi kierowcy. Pasażera zdrowe, także tragedii (i dziur) nie ma.
IMG_2115.JPG
IMG_2115.JPG (463.49 KiB) Przejrzano 243 razy
5. Z pierdół, których zdjęć nie będę już wrzucał, co by nie spamować - narożnik drzwi kierowcy od środka, narożniki przy grodzi (klasyk mam wrażenie w każdym 140/240 które spotykam) - na szczęście to drobiazgi i same początki, po zabezpieczeniu i pomalowaniu spokój na lata.

Wszystkie zdjęcia z naprawy chronologicznie wrzucę niedługo na swojego Flickra, którego link dam w podpisie.
W następnym poście wrzucę zdjęcia już z prac blacharskich, natomiast pod koniec każdego postu będę wrzucał ciekawe akcesoria, które przez ten czas udało mi się nabyć do 144, a zacznę z grubej rury:
IMG_3046.JPG
IMG_3046.JPG (269.98 KiB) Przejrzano 243 razy
4 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

A cóż to za napisy Rallye?
Czemu inne zegary R-Sport tego nie mają?
Ciśnienie oleju do 5 bar zamiast 10 bar?
Niezłe chińczyki z Aliexpress czy innej Alibaby ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 144 1973 Francesca

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Maciek4530 pisze:A cóż to za napisy Rallye?
Czemu inne zegary R-Sport tego nie mają?
Ciśnienie oleju do 5 bar zamiast 10 bar?
Niezłe chińczyki z Aliexpress czy innej Alibaby ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z tego co wyczytałem w necie i z tego co dowiedziałem się od szwedów, zegary Rallye nie były dostępne w sprzedaży. Były tylko dla teamów rajdowych - stąd jest kilka różnic drobnych względem późniejszych seryjnych zegarów GT, jak chociażby wspomniane 5 barowe ciśnienie oleju.
Ten konkretny egzemplarz pochodzi z rajdówki 142 która karierę skończyła jakoś w latach 70/80. Nie dało sie tego kupić z regału, tylko od Volvo Racing Department. Także formalnie, każde istniejące zegary Rallye są właśnie wyjęte z rajdówki.
Zegary te wziął z niej serwisant który wtedy tam pracował. Sprzedał to potem bratu gościa od którego je kupiłem. Gość założył nową płytkę na tył (oryginalna była uszkodzona) i położył je na półce na 7-8 lat. Ostatnio sprzedał wszystkie swoje 140, zostało mu kilka fantów i przypadkiem w sumie je od niego kupiłem - nigdzie ich nie ogłaszał. Jaram się nimi strasznie i nie mogę się doczekać, żeby je założyć.
Wiem, że Dave dorabiał tarczki do zwykłych GT żeby udawały Rallye, ale te są w 100% oryginalne. Stan jest naprawdę fenomenalny, zero nalotu na tyłach zegarów, wszystko działa i świeci. Jedynie lightbox do żarówek ze starości pync w jednym miejscu, ale już naprawione :)

Edit: Te na stronie Dave to są te co ja mam. Te same plamy, ten sam przebieg. Zdjęcie z 2019-2020 wzięte z grupy klubu 140 na FB, gdzie wrzucił je poprzedni właściciel. Może i tak być, że to ostatnie które przetrwały.
6 x
Obrazek245 1992 B230F M47
ODPOWIEDZ