Dzień dobry.
Jak już pisałem w wątku gdzie wszyscy kłaniają się wszystkim w pas i panuje powszechna uprzejmość, od tygodnia (no, już nieco ponad) wożę się 23-letnim 940 kombi z nieśmiertelnym, wolnossącym Redblockiem 2.3 pod maską. I o ile sam silnik chodzi pięknie a zawieszenie sprawia wrażenie całkowicie sprawnego, tak blacha (po wierzchu) i wnętrze prezentują sobą stan w sam raz na Festiwal Nitów i Korozji Jak już pisałem - Będę Go Robił, jest tego wart. Jeździ - mimo grzechoczącego uroczo na każdej nierówności wnętrza - tak, jak lubię. Aksamitnie, miękko, spokojnie, ale nie ociężale. Uwielbiam.
Panie i Panowie, oto Skanssen - samochód, którym jeżdżę na złość wszelkim redatktorom Kublikom:
Odrzwia do wymiany (na szczęście łatwe do upolowania na wszelkich oeliksach i inszych otomotach):
Mój ulubiony widok, czyli z wnętrza:
Tu zaś krótka relacja z tego, jak stałem się jego właścicielem: http://bass-driver.blogspot.com/2015/07 ... cyzja.html
SKANSSEN, czyli 945 GL '92
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 lipca 2015, 11:44
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
Jak napisałeś że to auto na Nity to jakoś spodziewałem się gorszego obrazu. Nie jest źle, wygląda jak zwykła lodówka (nie Ampeg).
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 lipca 2015, 11:44
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
Wiesz, na zdjęciach niewiele widać. Jednak ewidentnie był kiedyś cios w prawy tył, przód też był robiony. Elementy wnętrza - zużyte i poluzowane. Za to, co ciekawe, na podwoziu nie ma śladów poważnych napraw (spawanie/naciąganie), podłużnice są proste. Należy jedynie zlikwidować kilka małych ognisk i zabezpieczyć całość (zaplanowane na najbliższy miesiąc). Zawieszenie, jak dla mnie, miód Dałęm niedużo, nie mogłem też oczekiwać zbyt wiele. Ważne, że wg mnie auto ma potencjał do przejechania jeszcze ładnych paru lat. Mam zamiar o to zadbać - i starać się, by ten okres maksymalnie się wydłużył, gdyż jeździ się nim fantastycznie! A lodówka Ampega na pewno by wlazła - 4 basy (w tym jeden w sztywnym futerale typu flight case) wchodzą w poprzek. Do zmieszczenia SWR-a Henry the 8x8 pewnie nawet nie musiałbym składać kanapy - ale i tak go sprzedaję (Henryka, nie Skanssena), bo nie potrzebuję teraz tak wielkiej i ciężkiej paki. No i musi być kasa na zrobienie paru rzeczy przy cegle
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
Do 240 wchodzą dwa Marshalle 1960 obok siebie. Nie mam trzeciej żeby sprawdzić czy też się zmieści
940 to najzwyklejszy zajezdnik, Nitowe klimaty to mają dwusety bez ocynku, zresztą jest tu nieopodal mnie taki jeden co miałby szanse na top 5 konkursu elegancji - może kiedyś
940 to najzwyklejszy zajezdnik, Nitowe klimaty to mają dwusety bez ocynku, zresztą jest tu nieopodal mnie taki jeden co miałby szanse na top 5 konkursu elegancji - może kiedyś
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
O basista kupił 900tę!
Ja mam 964 i jako transportowóz jest beznadziejna. Do 2 razy krótszego twingo wchodzi 1kW nagłośnienia (2.1), kompletna DJka w kejsach (2 gramofony, mikser, skrzynia z kablami) i jeszcze pasażer z przodu. W mojej 960ce musiałbym ciągnąć przyczepę aby to wszystko pomieścić. No ale nie po to chciałem kanta, sedany mniej zajeżdżone są Szerokiej!
Ja mam 964 i jako transportowóz jest beznadziejna. Do 2 razy krótszego twingo wchodzi 1kW nagłośnienia (2.1), kompletna DJka w kejsach (2 gramofony, mikser, skrzynia z kablami) i jeszcze pasażer z przodu. W mojej 960ce musiałbym ciągnąć przyczepę aby to wszystko pomieścić. No ale nie po to chciałem kanta, sedany mniej zajeżdżone są Szerokiej!
0 x
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
Myślałem, że to jakiś dramat a tu stan prawie fabryczny. Wnętrze będzie trochę trzeszczeć, ja przestałem z tym walczyć. A drzwi można trafić tanio i blisko. Jeśli pasują od wczesnej 740 to kumpel, chyba jeszcze, ma. Kolor zimna biel
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 lipca 2015, 11:44
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
Nnno niezupełnie. Dramat - nie, ale od fabryki jest tu dalekojajacek pisze:Myślałem, że to jakiś dramat a tu stan prawie fabryczny.
Drobiazg, czyli przeszorowany prawy tylny błotnik i wgniecione drzwi:
Nie drobiazg, czyli tu było grubo:
Przód też był całowany - klosz lewego przedniego kierunkowskazu jest zmatowiały, a prawego błyszczy, poza tym widać dość krzywo wiszący zderzak z brakującym fragmentem listwy:
Na szczęście całość wspaniale daje radę, wożąc mój spasiony zad w nader satysfakcjonującym komforcie. Silnik szumi prawie jak R6 (to chyba najlepiej brzmiące R4, jakie słyszałem - a w zasadzie jedno z 2 fajnie brzmiących, drugim był... Saab 900 ), zawieszenie bezproblemowo daje sobie radę z naszymi drogami, no i najważniejsze:
O, zaciekawionym. Niemniej jednak nie wiem, czy będą pasować - niby kształt ten sam, ale... Da się to jakoś sprawdzić?jajacek pisze:Wnętrze będzie trochę trzeszczeć, ja przestałem z tym walczyć. A drzwi można trafić tanio i blisko. Jeśli pasują od wczesnej 740 to kumpel, chyba jeszcze, ma. Kolor zimna biel
A wnętrze nie trzeszczy "trochę", tylko łomocze. Oczywiście nie cały czas, a tylko na krótkich, ostrych nierównościach. Parę rzeczy trzeba poprzykręcać, wymieniłbym np. boczki drzwi, bo są popękane. Ale to też na później.
0 x
Re: SKANSSEN, czyli 945 GL '92
W drzwiach raczej może być różnica w blachach pod boczkiem, a przy tylnej klapie na słupku brakuje osłonki z plastiku
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 lipca 2015, 11:44
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt: