Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

BulvGL pisze:Mam w planach wzmocnić sprzęgło w M46, są jakieś "gotowce" czy trzeba samemu rzeźbić? Myślałem nad jakąś tarczą od diesla z 700 ale nie wiem czy to podejdzie no i jaki docisk i reszta. Chyba ze cos z 850R itp? Forum przeszukane, ale nic nie znalazłem.
Chyba trzeba rzeźbić samemu, ja w 960 po wymianie skrzyni uwalonej M90 mam zmontowany taki zestaw:
- koło zamachowe sztywne z volvo 850 T5;
- tarcza dedykowana do 940 diesel z M90;
- docisk tez z 850 ale dopiero drugi pasował, firmy sachs ale nie pamiętam numeru, pierwszy obcierał o zabierak ze spręzynkami w tarczy sprzegłowej...
1 x
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

xjtdi pisze: Chyba trzeba rzeźbić samemu, ja w 960 po wymianie skrzyni uwalonej M90 mam zmontowany taki zestaw:
- koło zamachowe sztywne z volvo 850 T5;
- tarcza dedykowana do 940 diesel z M90;
- docisk tez z 850 ale dopiero drugi pasował, firmy sachs ale nie pamiętam numeru, pierwszy obcierał o zabierak ze spręzynkami w tarczy sprzegłowej...
ale ty masz teraz M90, ja w sumie mogę zostać przy M46 no chyba że gdzieś dorwę w dobrym stanie M90 i resztę gratów na swap. tyle że lube ten przycisk Overdrive heheheh .
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

endriugto pisze:Znajomy bez netu potrzebuje pomocy.
Czy skrzynia 4hp22 zf z beny podejdzie do diesla?
Mam opcję mu pomóc i taką kupić ale nie wiem czy podjedzie. Kielich chyba inny ale to możemy przełożyć ze starej skrzyni. Pytanie czy reszta pasuje.
O ile mnie pamięć nie myli, to przełożenia mogą być inne. Ta skrzynia ma podtypy - i w Volvo stosowano różne, w zależności od silnika i rocznika.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
analogowo
Posty: 33
Rejestracja: 20 października 2019, 20:21

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: analogowo »

Silnik 2.5 R6 w 960 '96

Odrobinę historii: po otwarciu maski czuć było, że jest gorąco, mimo to wskaźnik temperatury w pionie, praca silnika w miarę równa (odrobinę falowały obroty jałowe), po dłuższym jeżdżeniu na jałowych obrotach potrafiła zamrugać kontrolka ciśnienia oleju. Po wizycie u polecanego, wrocławskiego mechanika, płukance i wymianie oleju miałem jeździć i obserwować.

Dwa miesiące temu strzelił zawór w układzie chłodzenia, ten za grodzią, sterowany podciśnieniowe i obsługujący nagrzewnicę. Po prostu urwało jeden z króćców. Poprzedni właściciel dał mi taki w prezencie i mówił, coby mieć przy sobie "bo lubi strzelić", więc pewnie miał taki przypadek. Wymieniłem osobiście, pojechałem do lokalnego mechanika, by jeszcze posprawdzał. Mechanik wymienił termostat i stwierdził, że teraz powinno być OK, jednak od tego czasu w trasie wskazówka temperatury nie stawała do pionu (na postoju było OK). Zrobiłem w ten sposób +- 300 km i ostatnio wygotował mi się płyn chłodniczy przez korek wlewu (pod samym domem, jak wysiadłem z auta by otworzyć bramę na posesję). Po ostygnięciu i uzupełnieniu płynu odpalił i pracował normalnie, gdy wskazówka temperatury zaczęła się dźwigać już było czuć, że silnik (za) mocno się nagrzał.

Co może być przyczyną? Gdzie i czego szukać?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:Znajomy bez netu potrzebuje pomocy.
Czy skrzynia 4hp22 zf z beny podejdzie do diesla?
Mam opcję mu pomóc i taką kupić ale nie wiem czy podjedzie. Kielich chyba inny ale to możemy przełożyć ze starej skrzyni. Pytanie czy reszta pasuje.
Dzwon na pewno nie.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Takie pytanie do bardziej osłuchanych z silnikami (tak, z D24, więc ci bardziej wrażliwsi mogą nie słuchać;). Od 100km może, zaczęło się pojawiać delikatne dzwonienie. Brzmi to identycznie jak tutaj (z początku, czy potem po odpuszczeniu gazu). Nie wiem czy to panewka sobie postukuje.. popychacz? Pytanie moje z cyklu.. czy mam się już umawiać na diagnozę do warsztatu, czy ktoś/coś przerabiał taki dźwięk u siebie w D24 i może zawczasu mnie uspokoić/nastraszyć...
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Spoko loko. To nie panewka i nic niepokojącego. Tak dzwoniło w moim pierwszym i dzwoni w moim drugim silniku. Wydaje mi się, że dzwoni pompa vacum. Ale jeżdżę, hamulce są więc niech sobie dzwoni. Choć czy na pewno ona to ręki uciąć sobie nie dam. Ale dźwięk jest z góry. Po autopsji pierwszego silnika nie stwierdziłem wytartych panewek jak i luzów na sworzniach.
0 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

No właśnie, stukanie pompy podciśnienia już u siebie przerabialem i to było właśnie stukanie bardziej a nie dzwonienie, zresztą pompa jest nowa. No nic, najwyżej (nieśpiesznie) podjade na sprawdzenie luzów zaworowych i ogólny rzut oka na góre silnika.
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Ewentualnie może wtrysk dzwoni? Ale na pewno nie panewka.
0 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

kapsel pisze:Ewentualnie może wtrysk dzwoni? Ale na pewno nie panewka.
Zawieszonego wtrysku chyba nie sposób przegapić w tym silniku... cała okolica ma tego świadomość ;) , też przerabiałem temat, ale nie wykluczone że to jeszcze inne dźwięki z układu wtryskowego, tym bardziej że było/jest podejrzenie opiłkowania pompy wtryskowej. Tak czy siak będzie szła do regeneracji.
Na sprawdzenie luzów zaworowych i ocenę całości przyjdzie czas, ale wobec tego nie panikuje.., postaram się jednak na tygodniach temat ogarnąć, bo w sumie lubię ten silnik..
2 x
ODPOWIEDZ