Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Nieszczelne gniazdo wtryskiwacza lub popychacz vacum p.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Jeśli vacum to na włączonym silniku powciskaj kilkanaście razy pedał hamulca (jak do odpowietrzania) i zobacz czy przy ostatnim wciśnięciu do końca nie zmieni się dźwięk.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

AOW>
Z tematu pompy podciśnienia "doktoryzowałem" się namiętnie z 1-1.5 roku temu...finalnie jest zupełnie nowa założona :) Tak jak kapslowi odpisywałem, będzie jeszcze regeneracja pompy wtryskowej, być może będą przy okazji pomierzone wtryskiwacze, bo na razie bez pomiarów, rozłożenie, czyszczenie, wymienione podkładki i zmieniony jeden uszkodzony przewód wtryskiwacza. Dla św. spokoju jednak, góra silnika też będzie rozłożona i sprawdzona.. jeszcze pożyje mam nadzieje.. ;)
1 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Czy do wymiany żarówki podświetlenia wybieraka biegów w 940 przedlift jest jakaś szybsza procedura niż demontaż tapicerki od strony kierowcy i od tylu w kierunku od ręcznego? Jest jakiś myk na wyjecie fragmentu dźwigni z przyciskami w górę?
0 x
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Pojeździłem trochę swoim "nowym" autem i mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien chodzić po wyłączeniu zapłonu/ stacyjki, czy wyłączać się? W moim się wyłącza po zgaszeniu silnika.

I pytanie o podłączenie wiązki haka do kostki w lewej kieszeni bagażnika - czy tam trzeba jakieś cuda, typu moduły, przekaźniki, czy po prostu kable w odpowiednie piny w kostce i tyle? Bo na dniach będę montował hak i stąd pytanie (udało się kupić "Westfalię" z minimalną korozją, ale już belka pomalowana proszkowo, jak nówka ;) ).

Z góry dzięki za odpowiedzi.
0 x
lucash
Posty: 36
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lucash »

fonderal pisze:
Sinuspi pisze:
fonderal pisze: Pasuje bez problemu, wszystkie haki do 700/900 są tak samo mocowane do nadwozia. Różnice mogą być w dziurze w dokładce, a dla niektórych trzeba w ogóle wywalić dokładkę.

Cena trochę kosmos...
A jaki producent robił haki dla Volvo ? :|
Na haku 1900Kg i 9,8Niuta to już solidne coś. Macie lepsze sprzęgi czy trącacie muchą z nosa?
Lepsze parametry mają produkty by Stasio Rurencjusz ? który producent ?
Czasem w ogóle nie rozumiem wybierania haka z wytartą główką i po jakimś dzwonie no bo za 60 zł i tak a drogo bo ma 25lat i zardzewiał stojąc w trawsku. Da się na tym przyoszczędzić ?
Tak??, a w jaki sposób ?
Generalnie dla Volvo robił Brink i VBG, Thule być może też, ale tu nie chodzi o markę, każdy firmowy hak będzie dobry. Przecież nikt nie każe kupować pospawanego z tego co akurat leżało na podwórku tylko po to, żeby było 20 zł taniej...

W zasadzie wszystkie markowe markowe haki do 700/900 miały na tabliczce 1900 kg i D pomiędzy 9,6 a 9,9. Thule, Brink pod marką swoją czy jako Volvo, Westfalia, Ellebi, Bosal, bez znaczenia, wszystkie są tak samo dobre. Czy kupuje się hak dwu czy dwudziestoletni, w każdym trzeba albo samemu zmierzyć albo poprosić o zmierzenie średnicy kuli, to chyba dość oczywiste. No chyba że ma służyć jako stelaż pod bagażnik rowerowy i do niczego więcej.
Również nie bardzo wyobrażam sobie, żeby hak jeżdżący na samochodzie od ćwierć wieku nie był choć trochę zardzewiały. Jeden będzie mniej, inny bardziej, ale będzie każdy. No chyba że mój ;)

Cena to oddzielna sprawa. Nikt nikomu nie zagląda do portfela, ale przecież można napisać, że coś oferowane za 400 jest realnie warte 200? Ori hak w dobrym stanie można spokojnie kupić za 150-200 zł. Może nie leżą w każdym sklepie i trzeba się rozejrzeć, poczekać, ale jest to jak najbardziej możliwe. Za swój OE 9134607 (Brink, 1900 kg, D9,9kN) w idealnym stanie zapłaciłem 80 zł, to zdecydowanie była okazja. Był w zasadzie nieużywany, ale i tak poszedł do piachu a potem ocynku. W sumie wydałem na niego dwie stówy z małym haczykiem, mam hak w zasadzie wieczny i na pewno nie gorszy od jakiegoś za 400 czy 500, w tym nowego polskiego z allegro, którego ruda zeżre w dwa lata w stopniu kwalifikującym go na złom (przerabiałem).
No dobra. To ten z alledrogo jest warty kupienia czy jednak szmelc? Mój po 25 latach nie wzbudza zaufania pomimo tego że ori. Nie wiem czy jest sens go demontować, piaskować, malować itd 410 zł to nie jest tragedia bo nowsze do innych samochodów kosztują kilka razy więcej.
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

W jakim celu niektóre pompy wspomagania do 940 mają króciec przekręcony o 90st do góry, tak jak ta tutaj:
1003679.jpg
1003679.jpg (18.42 KiB) Przejrzano 3178 razy
a inne na wprost, jak tu:
61439649.png
61439649.png (101.96 KiB) Przejrzano 3178 razy
Coś stoi na przeszkodzie żeby poprowadzić przewód prosto, bez tej śmiesznej wywiniętej pętli?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Czy ktos posiada pełny schemat pinów radia CR 603? Znaleziony w necie jest niepełny:
https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Othe ... nout.shtml
A potrzebuje m.in gdzie jest podświetlenie itp.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Mitek91 pisze:Czy ktos posiada pełny schemat pinów radia CR 603? Znaleziony w necie jest niepełny:
https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Othe ... nout.shtml
A potrzebuje m.in gdzie jest podświetlenie itp.
Rozpisywałem sobie kiedyś wtyczkę w którymś moim wozie. Co prawda było to inne radio, ale może po samych kolorach przewodów dasz radę:

Obrazek

Podświetlenie (a dokładniej ściemniacz) było prowadzone po brązowym kabelku, praktycznie w każdym OEM radio jakie miałem.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

dom?n pisze: Podświetlenie (a dokładniej ściemniacz) było prowadzone po brązowym kabelku, praktycznie w każdym OEM radio jakie miałem.
Czyli we wtyczce pin z pojawiającym sie po włączeniu świateł napieciem mam traktować jako Rheostat +?

Edit: Jednak jest wszystko tam gdzie trzeba, z jakiegoś powodu moje dwa Cr 603 maja spalone podswietlenie przycisków.
0 x
ODPOWIEDZ