Moja wołowinka to wesołe VOLVO 240 z roku 1992 wyposażone w silnik D24 i krótką M47. Nie zwija może asfaltu, ale za to przepływa po leżących policjantach, co jest jej dużą zaletą. Jeździ na oponach pełnych 185R14, więc jest trochę terenowo. Ma szklany germański szyberdach, central, wspomaganie, hak i snowcapy.
Eskil (bo takie imię otrzymał) przybył do PL w 2008 roku i przemieszczał się w rejonach północnej Polski. Jestem jego 6 i jednocześnie najmłodszym właścicielem – jeżeli chodzi o nacje to jest remis 3 x DE + 3 x PL i same zacne roczniki: 1925, 1929, 1964, 1955, 1958, jag . Auto jest w moich rękach od 23.03.2014 i staram się doprowadzić kanta do satysfakcjonującego stanu.
Na dzień dobry właściwie nie trzeba było niczego w nim naprawiać (oprócz drobiazgów) – w końcu takiego egzemplarza szukałem … Zdjęcia zrobione jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Na pierwszy ogień poszło uruchomienie oświetlenia tablicy rozdzielczej i całej reszty - i kto by pomyślał że są tu małe żarówki halogenowe ...
Trochę walczyłem z licznikiem - nie wszystko działa, ale mam drugi i kilka koncepcji.
Wymieniłem reflektory i w nagrodę za dobre sprawowanie Eskil dostał nową koronkę, tzn grill
W czasie przeglądu diagnosta zalecił mi kilka rzeczy do zrobienia i na pierwszy ogień poszedł układ wydechowy. Było kilka wersji końcówki wydechu i ostatecznie wyszło tak, choć wiem że nie każdemu przypadnie do gustu.
W tak zwanym międzyczasie Eskil otrzymał wszystkie nowe tarcze i klocki + wymianę płynu, nową osłonę pod silnik, nowa tylną lampę i przednie kierunkowskazy, został wymieniony przewód ciśnieniowy od wspomagania, zregenerowane tuleje drążka reakcyjnego/pchającego, stabilizator tylnej osi, nową poduszkę skrzyni biegów, świeżutki olej w skrzyni i silniku, inny sprzęt grający oraz kilka pomniejszych elementów.
W kolejce czeka wymiana belki pod skrzynią - leży już w domku oczekując na dogodny moment.
Dzięki Wam fota Eskila wylądowała w kalendarzu 2016 w miesiącu grudniu - dziękuję !!!
C.D.N.
Volvo 240 D24 1992 niejaki Eskil
Volvo 240 D24 1992 niejaki Eskil
Ostatnio zmieniony 11 września 2018, 16:43 przez Brzozak, łącznie zmieniany 15 razy.
1 x
Lubię jak samochód projektowany jest przy pomocy linijki
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Co ci ten biedny misiek zrobił że go tak bestialsko potraktowałeś...?
0 x
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Misiek został zastąpiony mniejszym łosiem. Na razie nie mam koncepcji jak zasłonić ucho do holowania A swoją drogą misiek potrafił chrapać i jednocześnie ruszać brzuszkiem.
0 x
Lubię jak samochód projektowany jest przy pomocy linijki
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Wspaniały egzemplarz. Normalnie Bandyta
Miśka zdejmij załóż tam trampka na sznurowadłach
Miśka zdejmij załóż tam trampka na sznurowadłach
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- DarthVader
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 października 2014, 12:26
- Lokalizacja: GA
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Ładny, ładny widziałem na żywo
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
0 x
760 GLE D24T
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
+1clarksontop pisze:zacny ten nowy przód,
+1clarksontop pisze:ale zmień tą końcówkę wydechu proszę
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Ładna, wygląda na nie zardzewiałą .Tak patrze i ta końcówka jest podobna do tyłu dwusety taki zaokrąglony kwadrat. Mi chyba ona nie przeszkadza choć bym takiej nie wybrał
0 x
Re: Volvo 240 D24 1992 Eskil
Oglądałem setki zdjęć z okolicami wydechu tego modelu. Najładniejsze są te proste z nierdzewki. Ale miało być szybko i w miarę estetycznie. Rzeczywiście wybierając owo cudo na końcówkę kierowałem się kształtem bryły V240. Jedyną rzeczą za którą nie przepadam w naszych kantach, to rura wydechowa w kształcie ogonka
Ostatnio zmieniony 12 lutego 2016, 09:04 przez Brzozak, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Lubię jak samochód projektowany jest przy pomocy linijki